BLUECONOMY

Lancering eBook

Uitdaging

Teun Morselt en Natasja Brands kwamen bij mij met de vraag of ik mee kon denken om een strategie op te zetten voor de lancering van een eBook. Zij hebben, samen met 15 co-auteurs, een eBook geschreven; “Sneller naar de Toekomst – op weg naar een duurzame economie in 2050”. Voor de lancering waren ze op zoek naar een wijze waarop ze dit onder een zo groot mogelijk publiek, met affiniteit voor duurzaamheid, onder de aandacht konden brengen. Verder diende voorkomen te worden dat hun mail tussen alle andere mail zou verdwijnen. Belangrijke wensen waren verder; verbetering van de naamsbekendheid van Blueconomy en conversie naar de website.

Suelution

Tijdens het kick-off gesprek merkte ik dat Teun en Natasja zelf al veel ideeën hadden voor de lancering, maar een beetje vast liepen. Ik heb daarom een Plan van Aanpak geschreven waarin het doel, de doelgroep, de kracht van het eBook, de aandachtspunten en de ideeën uiteen gezet waren. Vanuit daar zijn we het gaan hebben over de mogelijkheden en werd het voor Teun steeds duidelijker welke kant hij op wilde. Vervolgens heb ik een takenlijst met bijbehorende time-line opgesteld, waar zij weer mee aan de slag konden.

Resultaat

De lancering van het eBook is prima verlopen en heeft het gewenste sneeuwbaleffect gehad, waarmee het doel (het eBook onder de aandacht brengen en de naamsbekendheid van Blueconomy verbeteren) bereikt is. Teun Morselt heeft ook aangegeven dat er enige tijd na de lancering ook een flinke piek te zien is geweest in het aantal website-bezoeken, dus dat het zeker goed is geweest voor naam en reputatie.

Website Blueconomy

Close